Stamgäst

I måndags följde jag med Anders och hämtade hem lille Tillie. Så nu har vi donat och pysslat med att göra om ett gammalt skabbigt akvarium till ett jättefint terrarium till henne. Bild kommer sen. Och med henne fick han också ett jättestort akvarium som vi ska göra ordning som ett nytt hem åt min Gizmo. Äntligen får han ett större hem så nu ska han få en fru!

Vi måsta ju såklart inhandla lite nya grejer till den lille så vi åkte ut till Bromma Zoomarknad idag. Måste ju erkänna att det som är bra med stockholm är att affärerna har generösa öppettider, som idag - på nyår :)
Det var iallafall den största djuraffären jag någonsin sett och de hade en massa ödlor och reptilsaker! och flera rader av leksaker till fåglar...paradiset! Så jag kan nog lova att jag blir stamgäst där för dit kommer jag åka varje gång jag är här i 08-land.

Vi var dumt nog där 20 min innan stängning så det blev lite stressigt men jag hann iaf att plocka på mig en ny matskål till Gizmo, fågelmat, en lekställning till fåglarna och en liten leksak till Jolly. Hittade samma lekställning i Skärholmen igår för över det dubbla priset så nu slog jag till direkt. Wee va ja är glad över den där affären! :)

Ikväll blir det nyårsfirande med familjen Bergström, ska bli roligt. Men det blir lugnt för mitt tåg går 12:30 imorrn.

Slutligen:

Gott Nytt År på er alla där hemma!
Hoppas ni får ett trevligt slut på året och en bra början på det nya.