Teleportering

Ibland har man såna där dagar då allt går fel. Idag är förhoppningsvis inte en sån dag. Men den började verkligen inte på sin bästa sida.

Klockan ringde 7:00, det var 4 grader ute så jag drog på mig dubbla strumpor i mina tygskor och gick ner och krånglade med låset på Lindas cykel. Trampade mig iväg till skolan och väl framme upptäcker jag att jag har två nyckelknippor i fickan...Linda som skulle till Valbo skulle alltså inte kunna låsa dörren.
Jag svor högt och stod sen en stund och stirrade på nycklarna i hopp om att de skulle teleportera sig själv tillbaka till lägenheten. De vägrade.

Jaha...det var väl bara att gå upp på lektionen, säga som det var och sen pallra sig tillbaka till Linda (efter att ha bråkat en stund med låset först såklart). Vid det laget var jag så less så jag struntade i att åka tillbaka och satte mig och pluggade lite innan jag tog en tupplur. Nu ska jag gå och köpa lunch och sen tillbaka till skolfan och hoppas på bättre tider.