Bråda dagar

Herregud vad slut jag är i kropp och huvud!
I torsdags flyttade jag hela mitt kök till Delsbo, i fredags flyttades ödlorna, igår flyttade jag möbler, fåglar, kläderna och en jäkla massa annat och idag hämtade jag tv, dator och prylar... eftersom Daniel är upptagen med vedkapning så har jag gjort det mesta själv så det är väl inte så konstigt att man vill lägga sig och sova i en vecka nu.
men det har ju gett resultat iallafall och det är skönt.

Igår hämtades min säng så inatt sov jag här i Delsbo för första gången utan att ha någon annanstans att sova. Kan man säga att jag är officiellt sambo nu? :)

Här nere ser ni att vi har fått på både bänkskiva, diskho och luckor i köket + diskmaskin.
Vi har inget vatten än men det blir i veckan.
Bordet känns mycket bättre nu med så det behåller vi utan tvekan som köksbord.



I högra hörnet ser ni att vi fått dit spishäll och ugn med som dessutom fungerar! Vi har nämligen fått elen dragen i köket, bara lite uttag kvar som ska fixas. Men vi har ingen fläkt uppsatt än så vi väntar lite med att använda spisen.



Sötenäbbarna fick tillåtelse att bo en sväng i sovrummet med oss för att göra flytten så lättsam som möjligt.
Här har de tagit premiärturen i nya hemmet.



Idag har jag organiserat i klädkammaren.
Man tycker att den är stor men ändå var det svårt att få plats med allt!
För mycket kläder tro....

Den är inte klar än för vi ska upp med hyllor och stänger men så här får de se ut nu ett tag framöver för det känns inte som prio 1 att fixa där inne nu.



Sovrumstv:n på plats! Som just nu också agerar dataskärm till min dator fram tills vi är klar med kontoret.
Stor-tv:n får också stå här inne till vardagsrummet är klart. Lyx :)



Nu tänker jag inte lyfta ett finger till ikväll. Antar att jag somnar vilken sekund som helst, men inte gör det nå för jag har öppning imorn. Sen blir det besök hos farbror doktorn och sen ännu mera flyttning.....gah!

Vill bara lämna över nyckeln och ägna all energi åt nylägenheten. Men om 5 dagar så :)

#1 - - Mamma:

Men vad du har varit effektiv!

Och snyggt har det blivit hos er också!

#2 - - Pernilla:

När du är klar i Delsbo så kan du få göra en resa hit till mig och organisera och möblera om lite. Hi,hi!

#3 - - Johanna:

Ni ser ut att få det grymt snyggt!:)