Kaos

Ja herregud vilket väder! Det tog dubbelt så lång tid för mig att komma hem idag. Som snabbast gick det mellan Kajevall och Ljusdal med hela 50km/h, men innan det gick det dryga 30- högst 40 km/h. Tack och lov för plogpinnarna annars hade jag nog legat i ett dike vid det här laget då gränsen var vägen började och slutade var omöjlig att se bitvis. Plogade ju vägen med kjolpaketet med så all snö kom upp på framrutan vilket resulterade i att jag inte såg någonting, skitläskigt. Fy man satt med en klump i magen ända till gårdsplan. Vill inte tänka på att jag ska samma väg imornbitti.

Det rännde ju runt 2 hundar mitt på vägen bortanför gröntjärn med...funderar på om de rymt för vem är egentligen ute och jagar i det här vädret? Ringde iaf och meddelade jobbet så de är informerade om de hör något.

Det var förresten mindre trevlig arbetsdag idag med spya vid matbordet och blodbad i korridoren...hrm.

Till något roligare: nu har jag vunnit 50:- på triss tredje dagen i rad, jag som hade hoppats på tredje gången gillt. Det blir helt enkelt ytterligare två nya lotter imorgon och nya förhoppningar.

Var på Oves Golv nyss och hörde på pris av badrumsrenoveringen om man gjorde allt förjobb själv...tänk att en så liten yta kan kosta så mycket! Fy vill inte...hittade iaf både golv, vägg & bård som jag gillade...får se vad herr Grahn säger om saken :)

Nu behöver jag ta det lite lugnt känner jag efter den här dagen. Hoppas att Daniel orkar ta sig ut längs vägarna efter snöskottningen så han kan komma och pussa om mig senare. Det vore inte dumt på halvårsdagen ♥

Ta det lugnt ute i snön nu!
#1 - - tant linda:

Halvårsdagen? Men då är det nog passande med ett grattis minsann! Hurra hurra!

#2 - - Malle:

Så pass! Grattis då :)

#3 - - Pernilla:

Grattis till er!

Försök att vara lite mer vaken när du läser

min blogg nästa gång. Hi,hi!