Mitt 2011 i bilder

Det första roliga som hände det här året var inköpet av en ny kamera och objektiv. Bytte upp mig till en 550D och är supernöjd än! Väldigt behändig kamera som har fått dokumentera mitt år.


I mars satte jag mig under nålen igen. Den här gången blev det en grym fenix-fågel gjord av Pontus på Alternative Art. Jag är sjukt nöjd! 4 timmars pina under nålen var helt klart värt det!





I maj drog vi utomlands, jag och min kära sambo. Till Playa del Cura på Gran Canaria. Där bodde vi på ett barnfritt hotell och hade det lugnt och skönt!




På Kanarieöarna har de Palmitos Park vilket jag som fågelälskare är något av det häftigaste jag sett. De har tämjt vilda fåglar och har olika fågelshower bland bergen. Så jävla häftigt!
Birds of prey-showen var klart bäst! Sen har de lite djurpark och delfinshow där också. Ett måste om man är på Gran Canaria.



Med mig hem fick jag ett nytt älsklingsobjektiv. Vidvinkel 10-20mm, Sigma. Love it!



Under våren gjordes mycket arbete och research och till slut startade jag upp min egen webshop - Strapsbycochise.se ! Det har varit mycket jobb med det men samtidigt väldigt roligt!

Vi har hunnit med några fester under året som gått också :)
 

 



I Juni åkte gänget från Svågagården upp till skån för en härlig kväll med massage, fotbehandling, ansiktsbehandling, kanotpaddling och god mat. Mycket trevligt!


Midsommar firades i stockholm med älsklingen. Planen var att fira på Skansen, men efter att ha sett kön så vände vi. Det blev hotellvistelse, museum, besök på kungliga slottet, skansen (på midsommardagen), gröna lund och sommarkrysset.


 

 

I Juli var det dags för Race on the Base i Föne. Väldigt lyckat måste jag säga och hoppas att det blir en repris 2012.


Delsbostämman innebar picknick med Malle och Isabelle :) 


För övrigt så hann vi med en del picknickar och utflykter i år. Mycket mysigt.
 

 

...en del andra bravader hann vi med också :)


I augusti blev både jag och Daniel lediga någon vecka och med en väderprognos som visade konstant regn så tog vi en spontanresa till Rom - Italien! Det var helt underbart! Vi var inne i colosseum, såg spanska trappan, fontana di trevi, vatikanen och en drös andra sevärdigheter. Åt italiensk glass, shoppade, badade och hade en superbra långweekend!


När man är i Italien är det ett måste att gå på fotboll. Och även om jag inte är ett fotbollsfan så tyckte även jag att det var rätt häftigt att befinna mig på Italiens största arena Stadio Olimpico. Vi hade turen att se Lazio spela också.


I födelsedagspresent fick jag en efterlängtad keyboard! Tyvärr har hösten varit så fullspäckad att jag inte hunnit spela så mycket som jag velat. Men det ska det bli ändring på 2012!


I september åkte vi till Furuvik på deras säsongsavslutning. Petter och September uppträdde.


 

Och där stannade allt liksom av...jag började förbereda för julmarknaden och hade fullt upp med tillverkning av Cochise Design och jobb hela hösten. Smycken, vetekuddar, ugglor....


Men det har ändå hunnits dansats en del till wii :)


En hösttripp upp till vackra Bruksvallarna med jobbet blev det. Konferens, studiebesök och en trevlig resa.


Den 10:e december var det äntligen dags för julmarknaden på Moodtorpet och allt slit var över.
Det var hur kul som helst och allt möda var värt det. Nu kunde man äntligen börja koppla av!


Hux flux så skaffade jag mig ett nytt jobb! Det var nog ingen riktigt beredd på, inte ens jag.
Om drygt en vecka börjar den nya anställningen och jag har inte riktigt fattat det. Men ändå räknar jag ner dagarna som är kvar i Svågan...3 ynka dagar...
Men det känns bra och med det nya året börjar också ett nytt kapitel, det ska bli spännande!


Julkonsert är ett måste i juletider. Det här året blev det i Norrbo.


Stormen Dagmar kom på juldagen och gjorde oss strömlösa...tack för det.
Som tur var fick vi tillbaka strömmen efter ca 13 timmar, det finns ju dom som fortfarande är strömlösa. Vilket slut på året! Men nu kan det väl bara bli bättre? :)