Avskedsansökan

Jahapp, nu när vi berättat för de flesta föräldrar och barn så känner jag att det är dags att skriva av mig lite här också.
Det är alltså så att jag och Anna kommer sluta jobba i Svågan och förflytta oss till Smedjan i Delsbo efter jul.
En småbarnsavdelning med åldrarna 1-3 år.
Det är otroligt många känslor som har rörts om i kroppen och huvudet den senaste veckan och det har varit väldigt jobbigt att berätta det för föräldrar och barn och sett besvikelsen hos dem...
Det är klart att alla förstår oss, men vi förstår också att de blir besvikna och lite oroliga när vi båda slutar samtidigt. Mest känner jag mig skyldig för min lilla förskoleklass som jag hade gett mycket för att ha kvar till läsårets slut, men man kan ju inte få allt här i livet.
Ska försöka hälsa på så ofta jag kan.

Chansen jag och Anna fått nu och dessutom få jobba på samma avdelning kan man helt enkelt inte tacka nej till - det kommer bli skitbra! Och det känns faktiskt jättebra, även om det är jobbigt att säga hejdå till alla man kommit nära och till stället man varit med och utvecklat så mycket.
Det har varit 2 väldigt givande, spännande och delvis jobbiga år, men jag kommer se tillbaka på dem med glädje över alla underbara barn och härliga föräldrar som jag fått lära känna.

...fy jag får en klump i bröstet när jag skriver det här...jag kommer verkligen att sakna Svågan, men jag ser väldigt mycket fram emot min nya arbetsplats, nya utaningar och ett nytt kapitel.