Random pics Barcelona

Här kommer en massa random bilder från resan.

Hotellfrukosten som jag fick inta själv eftersom Daniel var på utbildning och jag vägrade kliva upp klockan sju på morgonen på semestern :)
Frukosten var väl egentligen det bästa med hotellet, i övrigt var det inte så mycket att skryta med. Vi hade ju inget att säga till om i valet av hotell eftersom alla som gick utbildningen blev tilldelade samma hotell. Det var små rum med dålig luft, ingen balkong eller utsikt, låg en bit utanför centrum och hade inga större lyxigheter. Men vad gör det, man tillbringade mest sovtiden där :)






Nån unge med en av alla levande statyerna som fanns längs med shoppinggatan La Rambla.





Plaça de Catalunya - tror ni jag var nå höjdrädd när jag tog den här bilden?



Jag och älsk pälsk inne på Nou Camp





På lördagskvällen blev det en något annorlunda 3-rättersmiddag med friterad bläckfisk och framhejande av Loreen i Eurovision tillsammans med ett gäng andra svenskar.





Nere vid strandpromenaden där alla skumma typer höll hus om kvällarna.



Första dagen och likblek. Hann dock få lite mer färg på mig innan vi for hem.



Baksidan av det fina sjukhiset där vi blev väl omhändertagna. Googlade lite när jag kom hem och tydligen är sjukhuset bara 2 år gammalt. Inte så undra på att allt var så fräscht och fint!



Försöker tänka på det roliga vi hann med innan Daniel blev sjuk för jag vill inte se tillbaka på den här resan och bli ledsen. Vi fick bara en hel dag tillsammans men vi hade 2 kvällar tillsammans också och vi hann uppleva en hel del innan söndagen ändå: Shopping, Arc de Triomf, Parc de la Ciutadella, hamnen, Hard Rock Café, knalla runt bland lyxaffärerna, Camp Nou, La Boqueria, Parc Guell, Clubbesök på Opium, Segrada Familia...ja en hel del som sagt.

Det vi inte hann med som var söndagens planer var: köpa med goda munkar från dunkin donuts och ligga och chilla på stranden, ta årets första dopp i havet, fika på starbucks.... vi hade bara tänkt tagit det lugnt med andra ord. Så vi missade väl egentligen inget viktigt, men jag hade bra mycket hellre velat legat på stranden med en dunkin donut i handen än att sitta på en sjukhusstol och vara orolig hela dagen. Nästa resa ska bli tip top bestämmer jag nu!

Kom på nu att jag inte lagt ut bilderna från Opium än, så det här var visst inte de sista bilderna som jag trott. Men snart så :)