Barcelona 2013

Äntligen har kategorin Barcelona 2013 kommit upp i menyn!
Tänkte försöka mig på en sammanfattning hur vi hade det.

• Resan började med att jag kom fram till Barcelona med endast handbagaget. Min resväska hade fått resfeber och stannat kvar på arlanda och kom inte förrän sent på eftermiddagen dagen efter. Det var underbart att få borsta håret på torsdagen kan jag lova!
• Det regnade till och från i princip hela vistelsen och solen tittade endast fram några minuter på fredagskvällen.
• Flera ggr varje dag påmindes jag om hur glad jag var över att jag i år tagit ett vuxet beslut och packat med gympadojor istället för bara tygskor (som jag hade gjort förra resan = värken från h-vetet i fötterna)
• Vi besökte spaniens största apple-store med 300 anställda på en relativt liten yta. Ganska ballt.
• Vi besökte fontana magica som spelade musik och "dansade" till
• VI besökte också ett erotikmuseum, därifrån får ni dock inte se några bilder, det var alldeles för barnförbjudet :)
• Åt den godaste munken på efterlängtade Dunkin Donuts
• Tänkte gå på opera, men vi kände oss aningen underklädda för det
• Självklart blev det middag på Hard Rock Café
• Mitt i semestern slutade mitt visa-kort att fungera. Det kändes som att Barcelona var emot oss, men som tur var hade jag kreditkort med mig. Tack och lov.

Slutligen så hade vi det väldigt bra, skönt att bara få vara tillsammans ♥
Fick med oss en hel del shopping hem också, men det får ni se en annan gång :)
 




 
 
 

Fler inlägg om resan kommer såklart att komma :)
 
#1 - - Johanna:

Härliga bilder!! Glassen ser väldans smaskig ut!

Svar: Ja glassen var verkligen häftig där :)
★ Cochise

#2 - - s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där):

Ser härligt ut! Trist med bagaget men tur att det kom fram till slut :D

Svar: Ja, det var ju tur i oturen att bagaget stannat i Sverige. Hade det tagit en tripp någon annanstans i världen hade det nog tagit längre tid än ett dygn innan jag återsett det :)
★ Cochise