Påskaftonen

Igår var det inte mycket liv här inne, hade nämligen fullt upp hela dagen.
Efter frukost med älsk pälsk gick vi ut och letade rätt på ett rötet trä att använda som fågelholk.
Efter lite motorsågande så var det bara att sätta igång. Även jag skulle prova motorsågen, men jag var alldeles för klen så Daniel fick sköta den delen :)
 
Vi gröpte ur stocken, borrade ett hål, satte dit botten, tak och en sittpinne. Sen tog vi fyrhjulingen till skogen och plockade med oss lite pinnar och hö för att dekorera taket - fullständigt onödigt, men fint :)
Sen utsåg vi ett bra träd att hänga upp vårat verk i och nu hoppas vi att fåglarna kommer trivas bra där. Det ska bli spännande att se om någon vill flytta in.
 
Efter det vilade vi oss i solen en stund innan det var dags för påskmiddag. Kvällen fortsatte sen med tv-spelande och avslutades med lite kortspel i sängen. Ja, vi hade en underbar dag helt enkelt ♥
 
Idag är Daniel i skogen hela dagen och jag ska nog ta mig ut i solen en sväng innan resten av dagen fortsätter.
 
Trevlig söndag på er!
 
 
 
#1 - - Malin -Änglamamma:

Vad fint ni gjort!!!

Kul att pyssla tillsammans!!

Svar: Tack! Ja det är jättekul att göra något tillsammans :)
★ Cochise

#2 - - Linn:

Superfin holk!

Svar: Tack! :)
★ Cochise

#3 - - Liie:

alltså jag och att spara inlägg för att kommentera sen, har inte kommit ifrån det än riktigt.. Därför jag spammar ner din blogg nu hehe. Är Daniel lite pysslig av sig också? Blev ju en fin holk, hoppas någon flyttar in :)

Svar: haha det är lugnt, spamma på du :) Ja Daniel är väldigt händig när det gäller såna där "grövre" saker som att snickra ihop saker, svetsa, bygga osv. Vi kompletterar varandra rätt bra där ;)
Men åh det har jag ju glömt att skriva - det var fåglar som flög in och ut i holken redan dagen därpå så det borde ju bli fågelbäbisar där i vår tycker jag, hoppas det iallafall :)
★ Cochise

#4 - - Liie:

Det är ju kanon, han gör grovjobbet och du dekorerar och sånt som är det roligaste :) Men åååh har det redan flyttat in fåglar vad mysigt!