L E D I G

Imorgon har jag min första tjänstlediga dag. Kan inte beskriva hur otroligt skönt det känns. 1 extra dag.
Och det bästa av allt - den här extra dagen kommer dyka upp med jämna mellanrum ända fram till jul. Jag hoppas kunna få mer balans i tillvaron genom att jobba mindre en period på mitt jobb som anställd, få mer energi när jag är på jobbet och att må bättre över lag. Pengarna jag förlorar på detta känns knappt just nu även om jag vet att det kommer bli jobbigt vid nästa lönutbetalning, men välmående är värt så mycket mer än pengarna.
 
Planerna inför morgondagen är: inga!
Jag ska göra precis vad jag känner för, det här är min extradag och den ska jag njuta av allt jag kan.
Vill jag jobba med företaget så ska jag jobba, vill jag gå ut i skogen så ska jag göra det och vill jag ligga i soffan hela dagen så tänker jag göra det. Ingen väckarklocka ska jag ställa heller :)
 
Och med det säger jag Trevlig Helg och ha det så bra alla fina där ute!
Kom ihåg att stanna upp och ta hand om er själva
 
 
 
En kommentar publicerat i balans
Taggar: balans, balans i livet, tjänstledighet
#1 - - AktivaDagar:

Klokt! Hoppas du få en bra dag imorgon!

Svar: Tack och detsamma till dig :)
★ Cochise