Dreams do come true!

Jag har många drömmar och visioner. Men något jag är rädd för, är att jag ska bli gammal och se tillbaka på mitt liv med ånger för att jag inte ansträngde mig tillräckligt för att nå dem. Därför vill jag inte bara gå och drömma, jag vill också uppfylla mina drömmar och mål, innan det är för sent. Inte "i framtiden någon gång" eller "när det passar bättre in i livets planering" osv...utan nu. Annars finns risken att det aldrig blir av, för när är egentligen det perfekta tillfället för något? Alltid finns det saker att skylla på: pengar, jobb, olika projekt...m.m... Eliminera alla hinder och fundera på vad det värsta är som kan hända. Oftast går det mesta med lite vilja :)
 
En av mina drömmar har jag sett till att den går i uppfyllelse nu i sommar, augusti närmare bestämt. Nämligen en roadtrip genom England och Skottland! Vi har planerat sedan några månader bakåt och nu är flygbiljetterna bokade!
Våra 'hinder' inför den här resan var bland annat: pengar - det är sjukt kostsamt att hyra bil och olika boenden i två veckors tid, semesterdagar - har vi så det räcker?, vem tar hand om fåglarna?, kan Daniel vara ifrån jordbruket 2 veckor och när är bästa tiden för det? Vi satte oss ned och hittade lösningar på var och ett av hindren och se, nu är resan bokad! Allt går bara man vill :)

Så under 2 veckor i augusti kommer vi att bila genom landsbygd och städer, längs kust och inland, besöka mäktiga slott, vandra i sagoliga berg och se helt makalösa landskap. Det kommer minst sagt att bli ett äventyr.
Jag längtar.
 
 
Jag har samlat ihop ett inspirationsalbum på Pinterest där jag sitter och drömmer mig bort då och då samtidigt som jag planerar för den mest otroliga resa jag någonsin gjort...och kanske kommer att göra?
 
#1 - - Johanna:

Shit vilken spännande resa! - och vilket inspirerande inlägg, tack!:)

Svar: Tack själv Johanna! :D å jaaa men eller huuur?! Jag håller ju på att längta ihjäl mig! xD Har skrivit det förr men det tåls att nämnas igen - det kommer att bli ett grymt 2014 :)Men ni brukar ju fara iväg på diverse spännande resemål själv som inte är helt fel, carpe diem baby haha ;)
★ Cochise

#2 - - Liie:

Oj så härligt! Det ser ut som ett sagoland det där, blir nog spännande att utforska!

Svar: Ja det ska bli helt underbart :)
★ Cochise

#3 - - AktivaDagar:

Härligt! Jag lever också mycket med de tankarna och ambitionerna... Och man vet ju aldrig när det är för sent....

Svar: Nä precis, livet tar många oväntade vändningar som man inte kan styra över så det gäller att leva i nuet :)
★ Cochise

#4 - - Johanna:

Det låter verkligen jätte härligt! Man måste verkligen försöka ta sig tid och unna sid sådant. Det blir ju en upplevelse för livet liksom. Ser fram emot att få höra hur ni haft det sen. =)

Svar: Ja verkligen! :) det är bara att förbereda dig för efter 2 veckor på resande fot kommer det nog komma måånga inlägg från resan :D
★ Cochise

#5 - - Nisse:

Roadtrip är nog det bästa sättet att uppleva ett land.
Vi har gjort två. Nya Zeeland 1990 o Irland 2001.
Bägge länderna har ju en fantastisk natur o jättetrevlig befolkning
B&B fanns det gott om så det var bara att leta rätt på ett och planera morgondagens resa. Vänstertrafiken var inga större problem. ( nästan värre när man kom hem och skulle ställa om )
Jättekul att ni kunde räta ut alla frågetecken så att ni kommer iväg!! Skottland har funnits i mina tankar men så är det ju alla dessa frågetecken.
Ha det bra

Svar: Ja det är ju det, älskar roadtrips och åker så ofta jag kan på både korta och långa här hemma i Sverige. Älskar att åka bil! Så det här passar mig utomordentligt bra :)Oj Nya Zeeland kan jag tänka mig var riktigt mäktigt! Kul att ha en sån resa i bagaget! Likaså Irland som är liknande det vi kommer få uppleva i sommar :)
Vänstertrafiken är något jag inte är så orolig för ännu, det enda jag tänker lite på är rondeller och korsningar...men tror att man kommer komma in det rätt snabbt. Att ha en bil som är "rätt-styrd" kan nog också hjälpa...det hade nog varit ännu konstigare att ha sin egen bil dit. Du får sätta dig och räta ut dina egna frågetecken så kanske en resa blir av även för dig, skottland är ju så pass litet till ytan så vill man uppleva enbart skottland så kan man komma runt det relativt snabbt ändå..beroende på vad man vill med resan såklart :)
★ Cochise

#6 - - Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland:

Helt rätt inställning, man kan inte bara vänta på "rätt tid" hela tiden!

Och tusan så roligt! :D

Svar: Ja jag försöker ha det som motto nu för tiden, eller vad man ska säga. Man blir ju inte yngre precis...åren bara går och går medan man skjuter drömmarna åt sidan - men nu är det slut med det :)
★ Cochise