På ett berg

Att sitta på ett berg i 2 minusgrader, blå himmel och strålande sol en vinterdag som denna 

Vi kan säga så här: jag lyckades med det jag ville åstadkomma - att samla kraft och energi & få lite sinnesro efter en hektisk, mestadels jätterolig, men energikrävande höst. Julveckorna ska bli min tid med fokus på mig själv och mitt välbefinnande och med tid för återhämtning och eftertanke. Jag känner redan nu att lugnet börjar hitta sig tillbaka sakta men säkert, men den har en lång väg kvar. Det hjälper dock att jag börjar återfå strukturen och det känns inte längre som att livet springer maraton flera steg framför mig och jag kutar som en galning efter för att hinna med ;)



 
2 kommentarer publicerat i balans
Taggar: Dellenbygden, Delsbo, avholmsberget, balans, berg, dellen, energi
#1 - - Johanna:

Jösses vilken vacker utsikt!

Svar: Visst är det vackert! En av favoritplatserna i bygden :)P3 hade en röstning för inte så länge sedan där man fick rösta på Sveriges näst vackraste platser och denna plats tog hem priset så man är lyckligt lottad att ha den bara en bit bort :)
★ Cochise

#2 - - Nisse:

Otroligt vackert ( lite grenar ivägen kanske ) ! Brukar ju åka till ngn av våra stora sjöar för att tömma huvudet o få ner varvtalet ( kanske nämt det förut ) 🔋
Jobbet består ju av stress som inte blir mindre på minussidan.😱
På plussidan finns jättebra arbetskamrater och att få komma ut på företagen och se hur det går för dem. 😊 ( därför är det så kul att följa din kreativitet ) Än så länge överväger plussidan.
Gården har blivit en stressfri zon för återhämtning. Arbete finns ju här men utförs utan stress.
Vet inte om du sett Åhlénsreklamen ( vi levererar deras varor i hela landet ) men där finns några tänkvärda ord på slutet " Julen är till för att göra så lite som möjligt så länge som möjligt " 😴
Ha en stressfri helg

Svar: Ja det är en favoritplats här i bygden, så otroligt fint!Jag hörde på nyheterna för någon dag sedan att det var stressigt för er på postnord...hoppas att det löser sig. Det sista man vill är att stressa och må dåligt på julen så hoppas du hinner ta det lugnt och njuta lite du med :)
Tack, åhléns verkar ha fattat det där :)
★ Cochise