Pepparkakshustävling!

EN GALEN AFTON.
Vi har, vad vi tror, skapat en ny tradition - pepparkakshustävling!
Igår bjöd vi in till glöggkväll och tävling och det var den ena galenskapen efter den andra. Inget hus blev det andra likt och alla gick all in i byggandet vilket var superroligt! Ingen hade tid att titta på någon annans hus eller knappt föra en konversation samtidigt för den delen - full koncentration! xD

Vi lade ut husen på facebook för omrösning och mitt hus tog hem första pris! Woho! Tack för det ♥
Men eftersom det var jag som fixat priset så gav jag det till Team Schröder som tog hem den hedervärda 2:a platsen :) Vi har fortsatt med omrösningen även under dagen för kul skull och det har varit roligt, tycker dock lite synd om stackars Daniel som kämpade tappert med sitt hus som knappt fått någon röst. Jag får ge honom min röst ;)


1. Mitt, 2. Peter & Ann, 3. Daniel, 4. David & Linda
Älskar kreativiteten i Davids och Lindas hus, de hade med sig en hel kasse med grejer som kunde vara bra att ha, varför inte t.ex. sugrör med en flygande snögubbe? Eller nålar, superlim, presentsnöre eller granris? Älskart!
Problemet som uppstod var att de pyntade en varsin sida av huset vilket ledde till diskussoner huruvida de skulle ha fått fler röster om de valt Davids sida i röstningen. Det kommer vi aldrig få veta och nästa år gör de nog som mig och Daniel - ett varsitt bidrag för husfridens skull ;D
Jag körde på den enkla stilen, Peter & Ann på den traditionella. Daniel däremot hade en egen kreativ metod och använde sprits minimalt. Han hade också otur med sitt ikea-pepparkakshus med en skorsten med noll passform. Lösningen på detta blev en skorsten full med kristyr och på nära håll, från rätt vinkel kan man nästan ana en tomte ;) Han kan dock skryta om att ha det enda naturella huset. Både jag och Peter & Ann fick använda superlim för att limma ihop trasiga delar som var när vi öppnade husen, David & Linda däremot har ingen ursäkt - de använde lim till det mesta så det huset vill man inte äta :D

 
 
 
 
 
 
 




Förutom glögg, julmust, coca-cola, chai-latte och kaffe så dracks det även (såklart) whiskey! Som sig bör när grabbarna grus träffas. Jag börjar dock bli lite orolig att just dessa 2 här ovanför träffas för lite nuförtiden för de kunde inte hålla fingrarna ifrån varanda under den andra halvan av kvällen. Vi ska inte gå in på några detaljer, men ja...kul kväll! Tack för att ni antog utmaningen! Revansch nästa år ;)

Jag kan också meddela att planerna inför nästa års tävling är många och vi har redan börjat diskutera hur vi kan utveckla det hela :)

#1 - - Nisse:

GRATTIS!!!!!!!
Cyanoakrylat låter väl jättegott men vad är det för fel på smält socker? Är det whiskyn som styrt Daniels takpannemönster?
Vi kör ju gods till Benders takpannefabrik så jag kan fråga om dom kan ta fram det mönstret.
Ha en stressfri helg igen

Svar: TACK! :) haha nej tyvärr är det inte whiskyn som kickat in där än.... xD
★ Cochise