Gör som havet - våga!

Oj vilken kort helg det här har varit! I två månader har jag varit "ledig" på fredagarna från mitt "vanliga" jobb och istället kunnat jobba med företaget. Men i fredags var jag tvungen att jobba och det märktes verkligen vad snabbt man vänjer sig! För det första så blev arbetsveckan, som nu vart 5 dagar, lång och helgen blev kort...men har hunnit med en hel del ändå så jag ska inte klaga :)
 
Tänkte skriva av mig lite om alla planer som snurrar i mitt huvud. Som jag skrivit förr så är 2014 verkligen ett år jag ser fram emot och många planer börjar ta form och drömmar förverkligas. Jag har bestämt mig för att sluta skjuta upp saker och istället skriva upp mina drömmar och mål och förverkliga dem. Jag har inget att förlora på det förutom ångern man säkert kommer att känna efteråt för att man inte satsade. Ni ska veta vad skönt det känns :)

Så i år...eller första delen av året kommer detta att hända:
• Inte nog med att jag gått ner till 80% på mitt "vanliga jobb" så kommer jag gå ner till ynka 50% i några månader i vår för att kunna satsa mer på företaget, med start 1 april.
• Jag har beställt hem flera varor till webshopen från återförsäljare som jag hoppas kommer tas emot bra från mina kunder. Själv ser jag iallafall väldigt mycket fram emot lanseringen av de nya produkterna.
• Även nya egentillverkade produkter kommer komma, bland annat linsgömman som är på väg in redan nu i veckan.
• Självklart kommer fler varianter av de befintliga produkterna även trilla in i shopen.
• Youtube-kanalen är lanserad och kommer bli jätterolig att greja med.
• Drömmen om en fotostudio är förhoppningsvis på väg att besannas och i och med den kommer många nya möjligheter.
• Många planer finns för Cochise Fotografi, inget jag vill gå ut med än dock :)

• Och till sist så har vi ju även den privata biten 2014. En helt otrolig resa håller på att planeras, men mer om den senare ;)

2014 - here i come!

3 kommentarer publicerat i foretagslivet
Taggar: cochise design, drömmar, eget företagande, företagande, våga
#1 - - Johanna:

Vad underbart det låter! 2014 kommer att bli ett helt fantastiskt år för mig också, året med stort Å som jag alltid kommer att minnas. Bara de två första månaderna har och kommer innehålla stora livsförändringar som nyförlovade husägare. Känns så underbart! Jag kan knappt vänta så otålig är jag på att få se vad resten av året har att ge. :D

Svar: Det låter helt underbart! Då sitter vi här med samma känsla nu :) Önskar er all lycka 2014! :)
★ Cochise

#2 - - Iréne:

FANTASTISKT att läsa! Du gör så rätt och du kommer att lyckas på det allra bästa sätt - är så glad för din skull - detta är bara början för dig!:) ...å nyfiken blir jag ju också...på din cliffhanger... ;) Varmaste kramen till dig!

Svar: Tack Iréne! Och tack för din beställning! :) Många passade på att beställa under helgen så jag har mycket att göra på kvällarna nu, jättekul! Ditt paket blir nog postat på torsdag :) Allt känns så rätt just nu så det ska bli en rolig vår...haha ja förstår din nyfikenhet, det kommer mer info sen så håll ut ;) KRAM till dig med och ha det så bra!
★ Cochise

#3 - - Nisse:

Men oj............det var inte lite. Jättekul! Med så mycket idéer och din energi är det bara att köra på. Efter att ha sett youtubeklippet
så kan du nog lägga till Cochise Advertising också. Jag gjorde nåt roligt förut. Blev delägare i en travhäst. Det är en 17- årig tjej
som ska ha henne. Hon höll på med ridning men fick en nervsjukdom ( crps ) som gör att ena benet är uppdraget och låst mot kroppen och smärtar. Då började hon med ponnytrav.
Nu är tanken att hon ska ta licens för stor häst. Känns bra att hjälpa till. Du kan titta på skogsrusset.se. Såg en tjej som heter
Cheyenne Olander på TV förut. Kul.
Ha det bra igen

Svar: Nä idéer finns det gott om här hemma så det kommer förhoppningsvis att bli ett kanonår :) Jaså, det lät som en rolig grej! Var in på hennes blogg och tittade - tycker att det är så intressant och inspirerande med människor som inte låter sig slå ner sig p.g.a fysiska hinder. Har man viljan så är det mesta möjligt. Kul när man har möjlighet att hjälpa till :)
★ Cochise