Washitejp

Något jag länge tänkt prova är washitejp. Tycker det verkar så roligt!
Möjligheterna till vad det kan användas till verkar vara oändliga också, titta bara här vilka fina saker!

För ett tag sedan hittade jag några rullar på ica maxi och kunde inte motstå att köpa hem. Och igår när jag satt vid skrivbordet funderade jag på vad jag skulle börja med och fick syn på tavellisten framför mig...satte en remsa rätt över och nu ser den genast mycket roligare ut :)

Tror att jag ska tejpa lite runt glasburkarna som står på hyllan också! Snabbt och enkelt sätt att piffa upp hemma, lätt att ta bort verkar den vara också ifall man ångrar sig :)



 
 
4 kommentarer publicerat i pyssel
Taggar: diy, inspiration, pyssel, pysselrum, skrivbord, tavelhylla, tavellist, washitejp
#1 - - AKP Photography:

Så fint :D Jeg har også lyst å teste ut slike, men jeg har ikke funnet ut hvor jeg kan kjøpe dem enda :P

Kjempefine inspirasjonsbilder :D

Svar: Tusen tack! Här finns de att hitta lite överallt....har ni Panduro i Norge? En pysselaffär, de har stort utbud av washi-tejp...kanske att de finns på en större bokhandel? Eller andra stora mataffärer som ica maxi....du får googla washi-tejp :)Lycka till!
★ Cochise

#2 - - Nisse:

Hjärnan försökte med "wasabitejp" men det såg jag rätt snart att
det inte var. Verkar vara en variant av hyllkantsremsorna som
fanns förr nu med utökat användningsområde. Blir ju väldigt
effektfullt när man använder dom. Kul idée. Vi har den äldre varianten i vårt kök. En veckad mönstrad plastremsa som är
fastsydd i en självhäftande pappremsa.
Tejpa lugnt!

Svar: haha det lät som en intressant tejp xD Åh de gamla hyllkantsremsorna är ju så fina tycker jag, ångrar mig så mycket att vi rev bort dem som satt i vårat walk-in-skafferi när vi skulle städa ut efter sambons farmor. Men då är det tur att det finns washitejp! Och det går ju som sagt att använda till det mesta :)
★ Cochise

#3 - - AKP Photography:

Ja vi har panduro her, søkte på nettbutikken å der kom det ikke opp noe. Men kanskje de har i den fysiske butikken :-P

Svar: Ja prova Panduro, för iallafall här i Sverige har de stort utbud av washi-tejp - det är nästan omöjligt att välja vilken man vill ha :) Ska upp till Sundsvall på fredag där de har Panduro och tänkte köpa några fler rullar, antar att jag kommer att få beslutsångest deluxe och komma hem med många fler tejp-rullar än planerat ;D
★ Cochise

#4 - - AKP Photography:

Haha for et luksus problem dere har i sverige :D :D :D

Svar: haha ja det är tur att man inte har större problem än så xD
★ Cochise