Sovmorgon?

Imorse tog jag mig något som man nog kan kalla ofrivillig sovmorgon:

05:00 Fåglarna börjar föra oväsen
05:30 Jag går upp och tittar vad det är frågan om, de har då haft isär vattenbehållaren och är utan vatten. Jag fyller på vatten och passar på att ge dem ny mat. Går och lägger mig. Fåglarna fortsätter föra oväsen....
Jag går upp igen och är frustrerad och trött och lägger en filt över buren - äntligen blev det lugn och ro!
06:30 Får äntligen somna igen
9:00 Min arbetsdag börjar
9:01 Jag vaknar, förvirrad och vet inte om jag har en arbetsdag eller inte och vilken tid jag skulle ha börjat.
9:14 Jag sitter i bilen med frukost i magen, kläder och smink på och alla matlådor utom 1 i en påse samt badkläderna med mig som jag som tur var packade kvällen innan.

Puh!
 
Ikväll har jag äntligen en ledig kväll! Har suttit i soffan sedan åtta och kommer sitta här tills det är läggdags, skönt med lite andrum :)
 
 
...det är ju tur att de är söta iallafall. Men det är inte okej att väcka matte klockan 5 på morgonen!