Glad påsk!

Idag var alla fröknar utklädda till påskagummor och en påskgubbe. Roligt med engagemang och jag tror inte att jag skrämde något barn heller ;) Och barnen var ju så söta i sina små hucklen och förkläden.

Åh vad jag tycker om påsken! Det är en högtid som jag uppskattar mer och mer. Den är så rolig!
Man får klä ut sig på torsdagen vilket gör arbetsdagen mycket roligare, många får sluta jobbet tidigare, man äter god mat och får påskägg och godis, man är långledig och man träffar släkt och vänner. Det är pyntat med färgglada påskfjädrar här och där både inne och ute och det går att hitta vide. En helg att bli glad av!
Det enda som saknas är barn som kommer och knackar dörr så man får lägga lite godis i deras kaffekanna :)

GLAD PÅSK PÅ ER ALLESAMMANS!

 


0 kommentarer publicerat i Mitt liv
Taggar: glad påsk, påsk, påskakärring, påskgumma, påskkärring, tradition