Träd- och älgspaning

Idag är det alldeles för varmt. 4 plusgrader och man svettas i en vindjacka.
Jag och älsk pälsk har varit ute i skogen och tittat på träd som ska avverkas så nu lär jag väl inte se till min kära sambo på några veckor. Tror jag ska bosätta mig i grävmaskinen så vi ses lite :)
 
Trots att det enligt mig är för varmt så var det ändå skönt att komma ut lite. Vi gick förbi flera gårdar där människor stod på stegar och försökte få bort snö och is från taken. Sen såg vi 3 älgar på täckten. Man lider inte brist på saker att titta på fastän man bor i obygden :)

Nu lämnade jag Daniel ute med grävarn medans jag gick in. Ska ta mig en dusch, koka lite te och sätta mig med en bok. Eventuellt att jag äter någon chokladbit också. Det låter som en perfekt söndagssysselsättning :)
 
Hoppas ni har en bra söndag!