Tuffa veckor!

Det har varit några tuffa och stressiga veckor på slutet. 
Mycket jobb med företaget, mycket jobb på förskolan och mycket som händer i privatlivet med saker som går sönder, sjukhusvistelse och nu har jag dragit på mig en dunderförkylning..igen! Inte undra på det så som jag stressat runt den senaste tiden. Inte bra! Vem hinner vara sjuk när det händer som mest runt omkring?

De sista veckorna på anställningen försvinner i en rasande fart vilket är en del av stressen, eftersom det är mycket som ska hinnas med innan jag slutar. Vi ska också kvalitetgranskas och såklart är det mycket jobb med det med.
Det är 25 dagar kvar till jag blir min egen chef och det känns tråkigt att inte få träffa mina fina kollegor och barnen på dagarna men ändå längtar jag så himla mycket tills jag får ägna mig 100% åt mitt eget företag.
Då kan jag fokusera all min energi på en sak och då blir det förhoppningsvis lite lugnare i huvudet :)

 
 
En kommentar publicerat i Mitt liv
Taggar: blommor, egen företagare, gul blomma, gula blommor
#1 - - Liie:

Det är ju det absolut tråkigaste med att sluta som anställd, att inte träffa arbetskamraterna som vanligt.. Men man brukar springa in i dem då och då iaf på andra ställen :) Krya på dig och hoppas du hinner med att varva ner lite grann under dessa 25 dagar som är kvar så du är pigg första dagen som egen :)

Svar: Ja men visst är det så. Man får väl tänka att det positiva är att man ju faktiskt kan träffa dem ändå under andra former där man faktiskt hinner umgås, vilket man inte hinner på jobbet :) Tack så mycket! Jag hade ju tänkt tagit det lugnt sista tiden nu så jag kunde samla kraft tills jag bara sysslar med mitt eget. Men olika omständigheter har gjort att jag känner att jag måste jobba på mer än jag tänkt vilket gör det lite jobbigt. Kan berätta mer om det en annan gång, vi kan väl ses strax efter jag slutat och fira lite med en fika på ikea eller så? :D men jag tänker att det bara är ett litet tag till som jag behöver kämpa med två jobb så lugnar det snart ner sig :) Jag längtar!!
Cochise