Mina 30 år

Idag har jag levt i 30 år! 
Just nu känner jag mig gammal och börjar få lite smått panik över allt jag inte hunnit med. Men jag tror också att jag om 10 eller 20 år kommer se tillbaka på den här tiden och undra varför jag kände mig gammal. Livet har ju just börjat! Allt annat var en prövotid. 
Jag har kommit underfund med vem jag är och vem jag vill vara, jag har underbara människor i mitt liv som jag är så tacksam över att få känna. Jag har en omtänksam familj som stöttar mig i alla mina påhitt. Jag har en sambo som stått ut med mig i över 6 år och jag hoppas att det blir många år till. Han får mig att bli mitt bästa jag. Vi bor otroligt fint ute på landsbygden, skulle inte vilja byta bort den här bygden mot någon annan.
Jag har drömmar och visioner med mitt liv och ambitionen att ta mig så långt jag vill och kan. 

Ibland har man stunder när man undrar vad tusan man gjort med sitt liv. Det är då bra att sätta sig och faktiskt ta sig en funderare. Lever jag det liv jag vill? Vad är bra? Vad vill jag ändra på? Hur ska jag nå mina drömmar?
Utan drömmar går man bara och trampar i samma spår utan att komma någon vart. 

Jag skrev en lista över saker som spelat roll i mitt liv och gjort mig till den jag är, både små och stora saker, och jag tänkte dela med mig av den listan. Samtidigt som jag råder er att göra en egen lista. Men glöm inte att också skriva ner era drömmar för framtiden ♥

- Hade en period på några år där jag inte visste vad jag ville bli eller vad jag dög till
- Arbetat 5 somrar på äldreboende och trivdes jättebra, sökte t.o.m till omvårdnadsutbildning
- Flyttat till grannbyn (rival-byn) för kärlekens skull och trivs bättre än någonsin, vill aldrig flytta tillbaka
- Pluggat 3,5 år på högskola till förskollärare
- Arbetat några år på förskola och i förskoleklass
- Blivit utmattad och sjukskriven p.g.a arbetet i förskolan som gjort att jag hanterar stress mycket sämre än vad jag gjorde förr och får lära mig att prioritera annorlunda idag
- Sagt upp mig från mitt fasta trygga arbete för att satsa på mitt eget företag
- Drivit en webshop som jag tyvärr inte längre fick tid till
- Renoverat hela vårat hem
- Tatuerat stora delar av kroppen
- Laseropererat mina ögon
- Haft det tufft på många sätt och vis under uppväxten och även i vuxen ålder, tagit mig igenom det och blivit starkare
- Levt/lever med svår astma och allergier som hindrar mig i vardagen
- Fått användning av gymnasieutbildningen med media och foto samt gått en massa andra fotokurser online
- Rest och upplevt nya platser: Italien, Spanien, Turkiet, England, Skottland och en massa ställen i Sverige
- Vunnit en tävling och fått möjligheten att renovera en husvagn som fått mycket uppmärksamhet
- Utmanat mina rädslor och upptäckt nya styrkor hos mig själv
- Upptäckt att utövande av mindfulness är livsviktigt 

Jag är säker på att jag missat en massa, men fyller på om jag kommer på något.
Såna här listor är bra att ha kvar för sin egen skull och jag hoppas att jag får skriva en längre lista dagen jag fyller 40 :)


Nu ska jag göra mig iordning för att åka på massage, äta födelsedagslunch och sen gå hem och titta på en film på dagtid! Ikväll ska det firas lite med älsk pälsk och i helgen släkten. Vännerna har det redan firats med och här kan ni hitta bilder från den kvällen :)

Njuter av att få bestämma att jag ska vara ledig på min födelsedag!
Önskar er alla en fin onsdag ♥