Renoveringen har startat!

Fredag: Direkt efter jobbet mötte jag upp Daniel i Hudik, vi skulle dit och köpa en köksfläkt som var på erbjudande. Innan vi kom hem hade vi köpt fläkten, en spishäll, en ugn, en stor spegel samt en kontinentalsäng från mio !
När jag kom hem var jag så trött så jag var nära att bryta ihop då jag klivit upp 5 på morgonen och sovit dåligtpå natten. Men var ändå glad för alla fynd vi gjort. Hittade även en soffa och en sängram vi båda tyckte om så det känns skönt att ha det klart, iaf sängen + sängbord.

Lördag: Åkte till Bollnäs, kom hem med tapeter till hall och sovrum, färg till tak, väggar, skafferi m.m.
När vi kom hem började vi på med renoveringen så nu är klädkammaren i full fart :)

Idag: Nu ska vi fortsätta med den kommande klädkammaren och köket. Lägenheten är ju inte urplockad än men man gör det man kan.

Fläkt, spishäll och ugn


Sängen som vi för övrigt fick ett otroooligt bra pris på! Den kommer man nog sova gott i.


Tapeten till vänster är grymt snygg! Det var kärlek vid första ögonkastet och bilden gör den inte rättvisa.
Den ska vara som fondvägg i sovrummet och de andra väggarna ska vara mörkbruna, "kakao" heter färgen.
Den högra tapeten ska upp i hallen.



Spegeln som jag fullkomligt älskar! Den är riktigt riktigt fin. Även här gör bilden den inte rättvisa.
Vi får dock se om den får fortsätta vara vit eller om den ska bli svart då den ska stå i sovrummet med svarta möbler. Fast å andra sidan så är ena väggen vit så det kanske går ändå.



Nä nu är det dags att göra sig färdig och dra till mitt framtida hem :)
#1 - - AKP:

Skoj att inreda och renovera!! <3 :D

#2 - - AKP:

http://intrade.se/ där finns tapeten! I kollektionen East of Eden =)

#3 - - Anonym:

Hej!
Vad var det för märke på tapeten som du satte upp i hallen? Skulle passa i mitt kök.
Hälsningar
Karl-Oskar

Svar: Hej! Den är från Rusta så det är nog tyvärr svårt att få tag i den idag.. Men hoppas du hittar någon annan tapet! :)
Cochise