Den 22 maj börjar mitt nya liv.

Every day you have two choises: continue to sleep with your dreams or wake up and chase them. 

I måndags tog jag steget jag drömt om så länge. Jag har hoppat så nu får vi se var jag landar. 
Undrar ni vad jag pratar om? Jag har sagt upp mig! 

Jag kommer att lämna min trygga tjänst som förskollärare inom kommunen med fast lön varje månad, betald semester, försäkringar och andra tryggheter som man annars inte behöver oroa sig för. Jag ger upp det för att ge mig in på nya vägar här i livet, framför allt vägen med fotograferingen. 
Jag vill inte se tillbaka på mitt liv och ångra saker jag inte gjorde och när är ett bättre tillfälle?
Jag har många drömmar och visioner, är en driven och målmedveten person, jag tycker om ansvar och söker ständigt efter att utvecklas. Det här kommer att passa mig perfekt! 
Samtidigt som jag är livrädd och kanske inte kommer att lyckas med det jag tar mig för så kommer jag åtminstone inte att ha tankarna "tänk om...." och i framtiden undra var jag hade kunnat åstadkomma. 
Jag vet att det är en lång väg innan jag kan tjäna det jag tjänar idag, om jag ens någonsin lyckas med det, men idag mår jag hellre bra och tjänar mindre än mår dåligt och tjänar mer. Vad är pengar om man inte är lycklig?
 
Det är ett av de största och mest skräckinjagande beslut jag någonsin tagit. Det känns skrämmande och spännande, det är tråkigt och jättekul, jag är rädd och peppad. Jag stänger inga dörrar, jag öppnar bara nya!

Den 22 maj börjar mitt nya liv. 2015 kommer att bli ett nytt år.

 
I måndags firade vi med bubbel och blommor! :)
 

5 kommentarer publicerat i speciellt
Taggar: egen företagare, fotograf, framtidsplaner, följ din dröm, företagare, lämna tryggheten, sagt upp mig, uppsägning, våga
#1 - - Amanda Brink:

du kommer veeekligen lyckas!!
Jag önskar dig lycka till!! 😄

Svar: Tack snälla Amanda! <3
★ Cochise

#2 - - Iréne:

GRATTIS! Det kommer att gå utmärkt!!! Så enormt passande för dig - kreativ och ansvarsfull entreprenör!!! Stor kram till dig! :)

Svar: TACK Iréne! :D Jag ser så mycket fram emot den 23 maj då jag för första gången står på egna ben och verkligen får chans att utvecklas! :)
★ Cochise

#3 - - s p i n d e l t j e j e n:

Lycka till! Tror att det kommer att bli hur bra som helst :)

Svar: Tack snälla! :)
★ Cochise

#4 - - Liie:

Men så härligt och spännande! Det kan nog inte bli annat än bra det här, stort lycka till på den nya vägen!

Svar: Tack!! Ja det är så spännande så jag blir alldeles nervös ibland haha
★ Cochise

#5 - - Camilla- AktivaDagar:

Grattis och varmt lycka till!!!

Svar: Tack så mycket!! :)
★ Cochise