Norrsken

Ikväll satt jag och gjorde klart några bilder från förra veckans barnfotografering. När jag var klar tänkte jag att det kunde vara kul med en liten kvällstur så vi åkte iväg med bilderna när jag var klar. Och tur var väl det!
För titta vad vi fick se! Första gången i höst :)

...och för övrigt allra första gången jag fick chans att få med ett det på bild!
Så mäktigt. Hoppas på många fler Norrsken i år.
 
 
 
Först var det som en svag vid båge över hela himlen. Sen blev den starkare och efter ett tag började små lodräta streck röra sig upp mot bågen för att senare börja röra sig som ett "vanligt" dansande norrsken :)
 
#1 - - frida:

åh va häftigt!!! o där ser man karlavagnen också :D

Svar: Ja det var riktigt häftigt! :)
★ Cochise

#2 - - AktivaDagar:

Mäktigt! Det gäller att ha med kameran jämt :) Tur man numera har så fin kamera-rem så kameran är så snygg att bära runt på... :)

Svar: Ja det är ju så, man ska alltid ha den med sig! haha ja det är tur det ;)
★ Cochise

#3 - - Johanna:

Shit va fint!!

Svar: Ja det är så mäktigt!
★ Cochise

#4 - - Liie:

FIINT! Gillar hur första bilden blev, med strecket rakt upp och lite sådär slingrigt :)

Svar: Ja det var skithäftigt! Det var precis när jag började fatta att det faktiskt var ett norrsken. Först var det bara som en stor båge över himlen innan strecken kom. Fascinerande :)
★ Cochise

#5 - - Hayley:

Såg norrsken för första gången förra vintern här i Falun. Alltså det är nog det vackraste jag någonsin sett. Stog och titta upp så länge så mina fötter domnade bort i vinterkylan och nacken fastnade nästan i postionen "stirra på norrsken".

Otroligt vackert, otroliga bilder.

Svar: haha ja jag förstår att du var som förtrollad. Det är ju så dramatiskt och häftigt, inget som liknar något annat. Så magiskt :)
★ Cochise