Alanya 2010 Del 2

Insåg precis att jag orkar inte skriva om allt som hände så jag plocklar helt enkelt ut lite, bered er på bildbomb. Den som är intresserad av mer är välkommen på bildspel i Hammarsvall :)


Basaren som vi tog en buss till, där fanns en jäkla massa saker


Inne på en affär och testar en av hundratals tröjor...


En juicevagn


Nordisk show på hotellet


Jag och mamma på en restaurang vid hamnen. Inte så bruna än..


På båtturen med Kapten Sparrow xD
...bortsett från de som jobbade på båten så hade vi andra väldiga problem med att stå ordentligt som ni kanske ser.



Det var så otroligt vackert, men eftersom jag inte lyckades stå upp utan att ramla och sen fick ligga halva färden pga sjösjuka så blev det inte så mkt bilder. Men jag rekommenderar verkligen turen! 5-6 timmar tar det och kostar 150 SEK och så ingår god mat och dryck. Vi åkte med båten Yeniay.


Här har alla båtar stannat för lunchpaus och bad i havet


Ayhan som jobbade på båten. Väldigt trevlig kille som tog hand om sjösjuka mig :P


i hotellets pool


Är ni i Alanya så måste ni gå och äta på MELANIS.
Otroligt god mat, fin restaurang och personal som bjuder på sig själv.
Här är ena bartendern och servitören som jonglerar med brinnande flaskor.

Efteråt blev det dans där gästerna deltog, bla en där alla satt på huk i en ring och klappade händerna medan två dansade inne i ringen. Och vem lyckades inte bli uppdragen? Jo JAG! Nykter och med strandtofflor på fötterna...haha ja jävlar, det skulle jag inte vilja se.


Jonglering, vi hade turen att få bordet alldeles framför :)


Balansering av ölglas på huvudet

 
Toaletten inne på Melanis. Istället för en lampa var det dioder i väggarna, tv ovanför dörren samt riktiga små handdukar ist för papper...sweet.


Det var riktigt kul att testa en massa olika restauranger för alla var olika upplevelser.
Sen så var drinkarna väldigt fina med :)



Vid havet...ingen favorit dock, tyckte mer om poolen..mindre grus där xD


Från han kunde man köpa frukt m.m.


Magdans


Shopping i Oba centrum en kväll. Affärerna hade öppet till 02:00 på natten så det var ingen brådska att handla :)
Dessutom var det skönare att handla när det var lite svalare ute... "bara" ca 28 grader.


En nedrans ful porche


Äppelte som man blev bjuden på i alla affärer. Kall eller varm.


En brun mage :)
Tänk att turkarna hade mage och säga att jag inte var helsvensk!
"Din pappa måste vara från ett annat land"..."varför är du så brun och inte din mamma?"
Men ändå blev mamma bjuden både en butik och kameler (skilda tillfällen) för mig...som tur var tackade hon nej så jag kunde följa med hem :)




På hotellbaren sista kvällen.

Ååh vad jag längtar tillbaka! Till den bruna hyn, värmen, människorna, miljön, priserna...allt!
Underbart