Fitnessfighten Resultat!

Det har varit många känslor under maj månad: pepp, inspiration, uppgivenhet, stress, styrka, glädje, sorg, ilska, stolthet....nu är månaden över och jag känner genast ett lugn sprida sig genom kroppen.
Jag har klarat det jag trodde var omöjligt. Att ta mig igenom en hel månad med strikt tränings- och kostschema utan att fuska en enda gång. Nu är det bevisat: klarar jag det så klarar vem som helst det! :)

Det har varit tufft men precis den kickstart jag behövde för att komma igång.
Att knät svek mig redan första veckan blev ett bakslag som jag svurit över många gånger under månaden men jag kommer att fortsätta kämpa tills jag når mina mål - det är inte långt kvar och jag vet att jag kan lyckas.
Utan fitnessfigthen hade det tagit mycket längre tid att nå mina mål känner jag mig själv rätt så hade mitt tålamod inte räckt till det, så jag är mycket tveksam om jag hade kommit så här långt på egen hand.

Känslan som infinner sig i kroppen efter den här månaden förutom lugn är en otrolig stolthet, glädje och självförtroendeboost. Jag känner det varje gång jag går förbi en spegel, varje gång jag sminkar mig (ansiktsformen är tillbaka!) och varje gång jag klär på mig. Många av mina byxor har blivit för stora och de byxor jag tappat hoppet om passar igen. Det var år och dar sedan jag hade tajta byxor tillsammans med ett tajt linne till, nu kan jag ha det och trivas i det. Lycka!
Jag har också fått köpa en ny sport-bh (köpte den vänstra till starten. Den är alldeles för stor nu och glappar under brösten så jag fick köpa en mindre storlek, helt okej för mig :)

Daniel kom hem med 3 nya "smala" t-shirtar till mig häromdagen med kommentaren "du har ju sagt att du inte har kunnat haft den här modellen på tröjorna förut...". Jag har alltså gjort mig av med alla tajta t-shirtar och har istället använt lösare modeller så ni kan förstå vilken känsla det var när jag provade t-shirtarna och såg bra ut i dem! Älskade Daniel ♥

Här kommer nu resultaten.
Med tanke på ett pajat knä så jag inte kunnat göra några riktiga ben/spring-övningar så är jag grymt nöjd!!


 
 
 
Slutligen: Tusen tusen tack till alla som peppat och stöttat mig under maj, hade inte klarat det utan er!!

Länk till fitnessfigthens hemsida för er som är nyfikna att prova själva (klicka här)
 
 
9 kommentarer publicerat i fitnessfighten
Taggar: fitness, fitnessfighten, hälsa, inspiration, kost, mått, resultat, träning, träningsinspiration, träningsresultat, vikt, worldofshape
#1 - - Emelie:

Bra jobbat!! :) vilken inspiration du ger :) ska kolla in fitnessfighten, kanske att jag kan klara det :)

Svar: Tusen tack!! :) :) Ja kolla in det, vill man inte göra just fitnessfighten så finns det andra träningsprogram att välja på som kanske passar bättre. Haha ja men absolut, klarar jag (jordens lataste, otränade och godisgalnaste människa) det så klarar vem som helst det :)
★ Cochise

#2 - - Johanna:

Grymt bra jobbat Madde! Syns ju verkligen stor skillnad och det är peppande att se att bara om man lägger manken till så går det. Tack för att du delat med dig!:)

Svar: Tack tack tack Johanna! Ja herregud, det är ju verkligen värt det! 30 dagar går så snabbt och jag tänker hela tiden på ordspråket "om en månad önskar du att du börjat idag" och nu är det gjort! :D
★ Cochise

#3 - - tant linda:

Superbra jobbat! :D nu får vi andra sätta fart också!

Svar: Tack tack! :D haha det är ju redan fart på er, ni har varit duktiga länge :) Nu får vi fortsätta kämpa bara :D
★ Cochise

#4 - - Iréne :

Fasiken vad bra gjort - i och för sig har jag aldrig trott nåt annat än att du fixar detta eller vad som helst du siktar på! Tack igen för att du inspirerar på sånt super fantastiskt sätt! Varm kram till dig! :)

Svar: Tack snälla Iréne!! Kraaam!!
★ Cochise

#5 - - Nisse:

Bara att lyfta på hatten och säga grattis!!!!!! Jättebra jobbat.
Men nu kan du väl stryka det där med jordens lataste, otränade
och godisgalnaste. Har åkt förbi Ryfors godisfabrik på väg Jönköping två gånger denna veckan. Dom gör jättegoda kolor!!
Tänkte åka in men sen tänkte jag nääää o åkte förbi.
Funderat lite på hur mycket träning mitt jobb ger? Springa med
paket till ca. 60 ställen på ett par timmar. En del spring i hyreshustrappor...........hissarna är alldeles för långsamma.
Dra 1-tons kakelpallar mm. Vikten ligger still så nån nytta gör det nog.
Än en gång ......Jättebra jobbat!!!!!!!
Ha det bra

Svar: Tusen tack! haha ja jag kanske kan göra det...fast det där med godis får nog stå kvar som en last :) Det låter inte som att du behöver någon extra träning utöver jobbet iallafall, se det som en arbetsförmån, hålla dig i trim :)Ha det så bra!
★ Cochise

#6 - - Johanna:

Bra jobbat!!

Svar: Stort tack!! :D
★ Cochise

#7 - - Liie:

Vilken skillnad, galet bra jobbat! Och vad fint av Daniel att överraska med nya passande kläder, det är kärlek det :)

Svar: Tack tack tack! Ja jag trodde inte att jag skulle uppnå dessa resultat med tanke på att jag inte kunnat använda knät på nästan hela månaden så det var ju en överraskning. Undrar bara vad man fått för resultat om knät hållit ihop :) Får kämpa lite till - idag blev det 2h skogspromenad och imorgon är det gym så jag fortsätter kämpa :DJa men eller hur? Ibland överraskar han, inte ofta, men ibland och då är det ju himla uppskattat :)
★ Cochise

#8 - - Liie:

Ja jag har också undrat hur det skulle kunnat ha blivit om man varit helt frisk, båda gångerna jag var med var det problem men det kanske är så att det är svårt att hålla sig helt frisk genom hela månaden. Det är ju en ganska stor omställning och chock för kroppen. Bra att du inte ger upp, försök hålla i så länge som möjligt, jag lyckades inte mer än typ några veckor sen var jag tillbaka och slöade igen :p

Svar: Det verkar som att de flesta blir sjuk någon gång under månaden, men det är ju som du säger en himla omställning. haha jaa vi får se hur länge jag håller i det...man halkar nog lätt in i gamla vanor igen. Har köpt ett månadskort på gym som jag egentligen inte hade råd med så jag ska se till att åtminstone träna den månaden för att inte känna att jag slösat bort pengarna :) sen hoppas jag att kunna komma igång med springningen :)
★ Cochise

#9 - - s p i n d e l t j e j e n:

Grymt jobbat!! :)

Svar: Tack snälla! :)
★ Cochise