Sanningar

Blev utmanad på instagram där jag skulle skriva 20 fakta om mig. Blev inspirerad av det och kände att jag ville utveckla det och även skriva ett blogginlägg. Älskar själv såna här listor som andra skriver, man får en lite bredare bild av hur personen bakom bloggen är så jag hoppas att ni tycker det är intressant att läsa :)

 
• Jag är utbildad förskollärare, men är även egen företagare med egen webshop ...och så jobbar jag som fotograf också...workoholic? :)
• Älskar bilar och tycker det är synd att jag inte har så mycket tid till det intresset nuförtiden
• Älskar Sveriges alla årstider men hösten är favoriten
• Mitt liv går ut på mys
• Jag samlar kraft & energi i naturen
• Jag och min sambo har båda trädslag till efternamn, dock olika - ödet? ;)
• Jag är allergisk mot typ allt...och så har jag astma och tar medicin 2ggr om dagen för det
• Gick mediaprogrammet i gymnasiet och älskar att hålla på med webdesign, utformning av annonser m.m. marknadsföringsstrategier, och statistik..är något av en nörd :)
• Anser att rock, hårdrock och metal är den bästa musiken. Lyssnar även på annan musik men hatar "radiomusik" såsom lady gaga, veronica maggio och allt vad de heter. Har riktigt svårt med Mellisa Horn...hua

• Nybliven träningsnörd men har en förkärlek till onyttiga grejer såsom pizza och choklad och smågodis och dricka.... you name it!
• Jag hatar att laga vardagsmat: typ korv och makaroner, köttbullar osv. Lagar heller inte lag bara till mig själv för det känns deprimerande. Är jag ensam äter jag färdig soppa, fryspizza, fryspaj eller frukostmat, tex mackor, yoghurt, gröt m.m.
• Blev adopterad i vuxen ålder ♥
• Har gjort en ögonlaseroperation
• Har alltid gått bättre ihop med killar än tjejer
• Har haft 4 ödlor och måånga fåglar i mina dagar, har nu 3 nymkakaduor.
• Är en sann hälsingepatriot och skulle aldrig kunna flytta ifrån landsbygden. Skulle dock kunna flytta än längre ut i skogen. Skulle aldrig flytta längre söderut.
• Tycker att det är väldigt spännand med självförsörjning och drömmer om att en dag kunna äga en gård som klarar sig själv utan omvärlden. Åtminstone för ett tag vid någon katastrof - för jag är övertygad om att den dagen kommer att komma.

• Bland mina vänner får jag ofta höra att jag pratar mycket dialekt..vet inte om jag håller med men älskar dialekter och vill hålla dem levande. Skulle kunna tänka mig ett jobb som språkvetare.
• Jag har jättedåligt minne och har svårt för att ta tag i saker och ting.
• Jag tror på spöken. Jag tror på nästan allt övernaturligt egentligen och är uppväxt i ett hem där sådant är normalt
• Samlar på ugglor
• Har 4 tatueringar, bland annat en uggla :) Den minsta tatueringen jag har sitter på en tå och den största täcker halva ryggen. (länk)
• Tycker att havet är skrämmande men är hänförd av sjöar och berg
• Är kreativ och har alltid olika projekt på gång, ibland blir det för mycket idéer i huvudet och jag skulle vilja trycka på paus...
• Har problem med kroppstemperaturen vilket gör att jag har väldigt svårt att välja kläder, vill varken svettas eller frysa och vill alltid att allt ska vara lagom. Dagens i-landsproblem, jag vet.
• Älskar känslan som lp-skivor och vhs-filmer ger. Är väldigt nostalgiskt av mig.
• Är en jul-galning och börjar alltid längta till julen någon gång i mitten av sommaren.
• Något som får min lugn: pianomusik och stenar, balanserar gärna stenar men använder mig även av olika stenar för att få energi och i meditation
• Tycker det är skönt att vara ensam och jag blir väldigt sällan uttråkad.

Oj vad långt det blev! Har än mer på lager men fick hejda mig när jag såg att längden på listan barkade iväg :)
Grattis till er som orkat läsa hela listan! :)

Med det önskar jag er en trevlig kväll!
#1 - - Iris Olovsson:

Kul idé till blogginlägg :)

Svar: Tack så mycket, vad roligt att höra :)
★ Cochise

#2 - - AktivaDagar:

Intressant inlägg! Klurar på om jag skulle göra liknande... :)

Svar: Tack :) ja det tycker jag :)
★ Cochise