Tagit mig i kragen

Älskar att jag lyckats ta mig i kragen när det gäller träning och jag försöker allt jag kan för att inte tappa det. En månads hårt jobb med fitnessfighten ger jag inte upp så lätt!
Så efter en helg i stockholm med en massa god mat och andra godsaker tog jag mig i måndags en tur i elljusspåret med intervallträning promenad/springning. Döm om min förvåning när jag tittar i RunKeeper-appen på slutet att jag lyckats med hela 7,5km !
Förut klarade jag knappt 2km! Det känns så grymt bra när man märker resultat och orkar så mycket mer. Om knät tillåter så siktar jag på att kunna springa hela de 7,5km utan att gå något emellan innan hösten är här. Då kan jag sikta mot milen sen :)

Ännu ett framsteg var att jag förut tyckte att det var död och pina att cykla de 4km in till jobbet. I tisdags var jag tröttare än tröttast men valde ändå cykel som färdmedel när jag skulle in på kvällsmötet. När jag sen var framme på byn och var ute i god tid tog jag mig en extra sväng för det gick så bra, allt som allt blev det 1,2 mil på cykeln i utan vidare ansträngning! Skönt! :)

Senare på kvällen fick jag dock ett bakslag och nu ligger jag i förkylning... hoppas på att vara frisk till helgen för då väntar både 90-årskalas, cruising och bilutställning samt 2 fotograferingar så jag ska göra allt jag kan för att kurera mig!
Hoppas ni har en bra vecka!
 
0 kommentarer publicerat i fitnessfighten, nopainnogain;
Taggar: cykla, cykling, elljusspåret, fitnessfighten, inspiration, intervallträning, springa, träna, träning, träningsinspiration